W jakim wieku jest Państwa dziecko?
Najpierw Instruktor sprawdza, jak dziecko radzi sobie z treścią usłyszanego z CD angielskiego tekstu i jego reakcje na wskazówki. Dzięki temu Instruktor wie od razu, jak zmotywować dziecko do nauki i jaki ma potencjał, nawet jeśli jeszcze nie mówi po angielsku.
Słuchając wzbudzających ciekawość angielskich piosenek, dziecko słyszy słowa i zdania, po czym je powtarza. Tak rozwija się rozumienie ze słuchu. Ilustrowany materiał towarzyszący ułatwia zrozumienie usłyszanych słów. W ten sposób dziecko uczy się pierwszych słów i przyswaja sobie strukturę zdania w naturalny sposób, jakby był to jego język ojczysty. Drukowane wskazówki i symbole zachęcają maluchów do uważnej, starannej pracy. W ten sposób rozwijają one zdolność i okres koncentracji, a także dobre nawyki w nauce, które przydadzą się im w szkole i życiu.
Na następnych etapach dziecko uczy się czytać i pisać, w odrębnych, kompaktowych modułach przyswajając sobie zasady gramatyki. Słucha tekstów na CD, a następnie, pracując z coraz bardziej wymagającymi tekstami, pogłębia rozumienie tego, co przeczytało. Od początku, często wspomagane przez pytania dotyczące tekstu, uczy się samodzielnego podchodzenia do zadań i pełnego zrozumienia czytanych treści.
Na każdym poziomie programu języka angielskiego uczeń dalej rozwija umiejętności zdobyte na poprzednich poziomach. Buduje więc solidne zrozumienie i wzmacnia zdolność do samodzielnego uczenia się.
Podczas konsultacji zostaje ustalony aktualny poziom umiejętności każdego dziecka i na tej podstawie - niezależnie od wieku dziecka - punkt startowy, z którego dziecko chętnie rozpocznie naukę.
Dziecko pracuje codziennie z CD. Powtarza to, co usłyszy, a zrozumienie ułatwia mu książeczka dołączona do płyty CD. Przez codzienny intensywny kontakt oraz zanurzenie w języku, dziecko przyswaja sobie słownictwo i strukturę zdania w sposób zupełnie naturalny, tak jak by uczyło się języka ojczystego. Buduje to wyczucie języka. Drukowane wskazówki i symbole, czyli tzw. „nauczyciel” w materiałach, zachęcają dzieci do uważnej, starannej pracy. W ten sposób rozwijają one zdolność i okres koncentracji, a także dobre nawyki w nauce, które przydadzą się im w szkole i życiu.
Następnie dziecko świadomie przyswaja sobie zasady gramatyczne, przedstawione mu w skróconej postaci. Później przechodzi do czytania coraz dłuższych i coraz bardziej wymagających tekstów. Na najbardziej zaawansowanym poziomie programu dziecko przystępuje do czytania oryginalnych tekstów w języku angielskim. W dalszym ciągu codziennie słucha CD, aby stale pogłębiać rozumienie ze słuchu czytanych tekstów. Wspomagane pytaniami uczy się posługiwać tekstem: wyszukiwać informacji z tekstu co pozwala w pełni zrozumieć czytany tekst.
Na każdym poziomie programu języka angielskiego uczeń dalej rozwija umiejętności zdobyte na poprzednich poziomach. W ten sposób zdobywa solidne umiejętności i idąc na następny poziom, stale wykorzystuje je w praktyce.
Program Kumon języka angielskiego pomaga dzieciom w budowaniu pozytywnego nastawienia do nauki angielskiego, a następnie w opanowaniu tego języka. Podczas konsultacji zostaje ustalony aktualny poziom umiejętności każdego dziecka i na tej podstawie - niezależnie od wieku dziecka - punkt wyjściowy, z którego dziecko chętnie rozpocznie naukę.
Następnie dziecko codziennie słucha materiału na płycie CD i jednocześnie śledzi słyszany tekst, by zapewnić jego zrozumienie.
 
Przez codzienny intensywny kontakt oraz zanurzenie w języku, dziecko przyswaja sobie słownictwo i strukturę zdania w sposób zupełnie naturalny, tak jak by się uczyło języka ojczystego. Buduje to wyczucie języka.
Drukowane wskazówki i symbole zachęcają uczniów do uważnej, starannej pracy. W ten sposób dzieci rozwijają swoją koncentrację i uważność a także dobre nawyki uczenia się, co przynosi korzyści zarówno w szkole jak i w codziennym życiu.
Po zdobyciu podstawowego słownictwa oraz przyswojeniu struktur budowy zdań, bądź uzupełnieniu ewentualnych braków, program buduje u dziecka kompaktowy poziom zrozumienia i użycia gramatyki.
Na wyższych poziomach nacisk kładziony jest coraz bardziej na czytanie. Zaczyna się od prostych opowiadań i tekstów. Stopniowo poziom tych tekstów wzrasta dzięki czemu dzieci wykształcają w sobie umiejętność czytania zaawansowanych treści, a następnie na czytanie literatury angielskiej w oryginale.
W tym czasie również dziecko używa płyty CD co zapewnia, że ćwiczy wymowę i udoskonala rozumienie ze słuchu czytanego tekstu.
Dzięki zadaniom przygotowanym do czytanych teksów, dziecko uczy się wyszukiwać i wykorzystywać informacje z kontekstu przez co zyskuje wysoki poziom kompetencji w posługiwaniu się językiem.
Na każdym poziomie programu języka angielskiego uczeń dalej rozwija umiejętności zdobyte na poprzednich poziomach. Tak buduje on solidną wiedzę, ugruntowując swoją zdolność do samodzielnej nauki.
Co jest zawarte w programie języka angielskiego?
Słuchanie
Na poziomach 7A, 6A i 5A uczniowie słuchają angielskich słów i ćwiczą, powtarzając je. Tempo dyktowane przez płytę CD pomaga im rozwinąć umiejętność koncentracji i dobry rytm pracy.
Na poziomie 7A uczniowie słuchają najpierw pojedynczych słów. Gdy pojawia się słowo „dog“, w tle słychać szczekanie psa, a na słowo „truck” rozlega się hałas silnika itd., tak więc pierwsze zetknięcie z językiem angielskim jest prawie tak naturalne, jak przyswajanie sobie języka ojczystego.
To daje radość z nauki i wzbudza ciekawość. Na poziomie 6A pojawiają się pierwsze liczby, kolory i dalsze przymiotniki, a na 5A uczniowie słuchają i powtarzają całe zdania. W ćwiczeniach słysząc słowo uczeń musi wskazać na właściwy obrazek. Umacnia to jego rozumienie ze słuchu, gdyż angażuje w ćwiczenia zarówno zmysł wzroku, słuchu, jak i dotyku.
Przez codzienne intensywne ćwiczenia z CD dzieci skutecznie uczą się w początkowych stadiach jasnej, wyraźnej wymowy.
Czytanie i pisanie
Na poziomach 4A, 3A i 2A maluchy uczą się czytania i pisania, przyzwyczajając się do starannej pracy. Starsi uczniowie doskonalą tu pisownię i wymowę.
Podczas gdy na poziomie 4A uczniowie głównie kopiują słowa, na 3A piszą je, a na 2A ćwiczą ich samodzielne pisanie. Na tym etapie zaczynają już poprawiać błędy. Na wszystkich trzech poziomach ćwiczą też zrozumienie przeczytanych tekstów, łącząc słowa z obrazkami.
Spółgłoski, samogłoski i kombinacje dźwięków są wprowadzane w takiej kolejności, aby uczniowie mogli dobrze przyswoić sobie drobne różnice w pisowni i w wymowie - i robią to przy pomocy wszystkich zmysłów. W dalszym ciągu posługując się płytą CD, słuchają 2 tekstów dziennie, powtarzają i czytają głośno po zakończonej pracy.
Podstaw codziennej komunikacji
Na poziomach A, B i C uczniowie ćwiczą proste wyrażenia i zwroty potocznego języka angielskiego, np. wyrażanie życzeń lub propozycji. W oparciu o podane informacje piszą zdania i uzupełniają dialogi. Ćwiczy to ich zdolność do zapamiętywania i dokładność oraz zdolność uczenia się z przykładów.
Uczniowie budują solidny zasób słownictwa, czerpiąc satysfakcję z coraz lepszej zdolności wysłowienia się w języku obcym. Z omawianą na późniejszych poziomach budowę zdania zaznajamiają się już teraz przez intensywne korzystanie z materiału i zanurzenie się w języku - częste słuchanie, powtarzanie, pisanie i głośne czytanie. Język obcy zaczyna wchodzić w krew.
Budowa zdania
Na poziomach D, E i F uczniowie skupiają się na budowa zdania.
W oparciu o zasadę modułową uczniowie pogłębiają zdolność samodzielnego budowania zdań. Pisząc coraz więcej, ćwiczą wytrwałość. Na poziomie E, uczniowie poznają czas przeszły, a na F uczą się zniuansowanego wyrażania myśli przez wprowadzanie czasowników modalnych takich jak „can”, „may” i should”.
Nauka w dalszym ciągu odbywa się intuicyjnie - uczniowie kopiują przykłady, dużo słuchają i powtarzają dialogi, teraz nieco dłuższe. Tym samym zdobywają dobrą podstawę, żeby umieć rozmawiać na dowolny temat.
Aby móc odpowiedzieć na pytania dotyczące krótkich opowiadań, uczniowie ćwiczą zdolność zapamiętywania i wyszukiwania konkretnych fragmentów w tekście. Rozwijają umiejętność czytania, ale także dbanie o szczegóły i staranność.
Gramatyka
Te poziomy skupiają się na wprowadzeniu i utrwaleniu wiedzy z gramatyki. Objaśnienia i tabele ułatwiają uczniom przyswojenie sobie zasad gramatycznych. Wiele struktur ćwiczyli oni intuicyjnie już na poprzednich szczeblach, inne są nowe (np. Past Progressive na poziomie G; Passive Voice, Present Perfect i Past Perfect na H; zdania podrzędne, Conditional II i mowa zależna na poziomie I).
Aby dobrze utrwalić struktury gramatyczne, uczniowie słuchają teraz także dwóch tekstów na CD, powtarzając je i czytając głośno po zakończonej pracy.
Znane książki (np. „Alicja w Krainie Czarów“, „Przygody Gullivera“, „Piotruś Pan“) - są streszczone w ramach jednej sesji. W ten sposób dzieci uczą się, jak można skrócić tekst do najważniejszych fragmentów, ćwicząc wyławianie istotnych informacji.
Ogólna umiejętność czytania ze zrozumieniem
Po zgromadzeniu solidnego słownictwa i przyswojeniu sobie najważniejszych zasad gramatycznych, od poziomu J uczniowie dalej rozwijają rozumienie czytanego tekstu, przy jednoczesnym dalszym intensywnym ćwiczeniu elementów gramatyki (zwłaszcza Conditional II i mowy zależnej).
Lektura na poziomach J, K i L  to literatura światowa, np. „Pinokio“, „Wyspa Skarbów“, „Oliver Twist“, ale też literatura fachowa z różnych dziedzin. Uczniowie intensywnie analizują teksty, odpowiadając na pytania. Uczą się zorganizowanej pracy nad tekstami, wyszukiwania informacji, wyłaniania kluczowych danych i precyzyjnego oraz starannego odpowiadania na pytania.
Uczniowie przyswajają sobie struktury i zrozumienie przez codzienne słuchanie tekstów z CD.
Czytanie i rozumienie oryginalnych tekstów
Trzy najwyższe poziomy programu (M, N, O) zawierają fragmenty oryginalnych narracji znanych autorów, takich jak: Anna Sewell („Czarna Piękność”), Roald Dahl („Matylda”), Richard Adams („Wodnikowe Wzgórze”), Helen Keller („Historia Mego Życia”), F. Scott Fitzgerald („Ciekawy Przypadek Benjamina Buttona”).
Jak działa Kumon?
Na początku podróży z Kumon, każdy uczeń przechodzi przez test poziomu. Następnie, w zależności od ich poziomu, bez względu na wiek czy obecny rok szkolny, wyznaczany jest materiał do pracy aby skoncentrować się dokładnie na rozwijaniu tego co będzie dla nich najbardziej korzystne.
30 minut w Kumon
Uczniowie uczęszczają na zajęcia online lub w Centrum, aby upewić się, że Instruktor rozwija ich zdolność do samodzielnej nauki i osiągnięć akademickich.
Przed rozpoczęciem zajęć, zadanie domowe na każdy dzień jest sprawdzane wraz z poprawionymi i ocenionymi arkuszami ćwiczeń, tak by dzieci były gotowe do dalszej nauki.
Uczniowie rozwiązują zadania, wybrane przez Instruktora pod kątem uzyskania pożądanych postępów w nauce.
Instruktorzy obserwują tempo i postęp uczniów, oraz dają im wskazówki w razie potrzeby.
Osoba dorosła powinna sprawdzić arkusze ćwiczeń, a następnie uczeń natychmiast je poprawia aby wesprzeć proces uczenia się.
Ważne jest dla nas aby dzieci wracały do domu z poczuciem spełnienia co będzie motywowało je do podjęcia kolejnego wyzwania.
Metoda Kumon
+
+
=
 
                         
                                 Canada
                                            Canada
                                         Costa Rica
                                            Costa Rica
                                         México
                                            México
                                         Panama
                                            Panama
                                         United States of America
                                            United States of America
                                         Argentina
                                            Argentina
                                         Bolivia
                                            Bolivia
                                         Brasil
                                            Brasil
                                         Chile
                                            Chile
                                         Colombia
                                            Colombia
                                         Perú
                                            Perú
                                         Uruguay
                                            Uruguay
                                         Andorra
                                            Andorra
                                         Belgium
                                            Belgium
                                         България (Bulgaria)
                                            България (Bulgaria)
                                         Česko
                                            Česko
                                         Deutschland
                                            Deutschland
                                         España
                                            España
                                         France
                                            France
                                         Ελλάδα (Greece)
                                            Ελλάδα (Greece)
                                         Italia
                                            Italia
                                         Luxembourg
                                            Luxembourg
                                         Magyarország
                                            Magyarország
                                         Nederland
                                            Nederland
                                         Österreich
                                            Österreich
                                         Polska
                                            Polska
                                         Portugal
                                            Portugal
                                         România
                                            România
                                         Switzerland
                                            Switzerland
                                         United Kingdom
                                            United Kingdom
                                         Bahrain
                                            Bahrain
                                         Botswana
                                            Botswana
                                         Kenya
                                            Kenya
                                         Namibia
                                            Namibia
                                         South Africa
                                            South Africa
                                         UAE - Dubai
                                            UAE - Dubai
                                         Zambia
                                            Zambia
                                         Australia
                                            Australia
                                         中国 (China)
                                            中国 (China)
                                         India
                                            India
                                         Indonesia
                                            Indonesia
                                         日本 (Japan)
                                            日本 (Japan)
                                         Malaysia
                                            Malaysia
                                         New Zealand
                                            New Zealand
                                         Pakistan
                                            Pakistan
                                         Singapore
                                            Singapore
                                         ประเทศไทย (Thailand)
                                            ประเทศไทย (Thailand)
                                         The Philippines
                                            The Philippines
                                         Việt Nam
                                            Việt Nam